Theorie Examens
Op het uitslagformulier dat je krijgt na je theorie-examens vind je enkele categorieën terug. Deze komen overeen met de toetsmatrijsen hieronder.
Aan de voorkant van de bus controleren we:
- Staat de bus recht? Zo nier, dan is er waarschijnlijk een band lek of een vering stuk.
- Zit het reservewiel vast onder de bus? Heeft hij de juiste profiel en spanning?
- Is er zichtbare schade aan lampen, ramen, spiegels e.d.? Zo ja, melden bij de werkgever.
Aan de zijkant van de bus controleren we:
- Bovenste vak bevat de zekeringenkast
- Onderste vak bevat de ruitensproeiervloeistof, standkachel en een krik.
- Bij de voorband controleren we op een spanning van +/- 8 bar en een profieldiepte van min. 1,6 mm
- Zijn de bagageluiken afgesloten?
- Zitten er stenen tussen de achterwielen en zijn beide banden wel op spanning?
- Achter het eerste luik bevindt zich de accu (2x12v=24v), de hoofdschakelaar en het beluchtingssysteem
- Achter het tweede luik bevindt zich de motorolie en hydraulic olie
Onder de motorkap controleren we:
- Links zit de stuurbekrachtingsvloeistof
- Rechts het brandstoffilter
- Zijn alle snaren wel op spanning
- Links bovenin zitten de aan en uit knoppen voor de motor (voor monteur)
- Onder deze klep zit het koelvloeistof reservoir
- Aan de rechterkant van de zit een gereedschapvak
In de bus controleren we:
- Brandblusser
- Verbanddoos
- Veiligheidskaart
- Noodhamers
- Noodluiken
- Achterdeur niet op slot
- Bus schoon